Znanstveno-stručna konferencija – „Odvažni u odgoju i obrazovanju”

U organizaciji partnerskih osnovnih škola uključenih u provedbu Eksperimentalnoga programa „Osnovna škola kao cjelodnevna škola – Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja”, u Poreču je održana Znanstveno-stručna konferencija – „Odvažni u odgoju i obrazovanju”. S idejom jačanja zajedništva, ali i rasta motivacije i ambicije, na jednome su se mjestu okupili odgojno-obrazovni radnici iz pet partnerskih škola s područja Virovitičko-podravske te Požeško-slavonske županije: OŠ Ivana Gorana Kovačića Gornje Bazje, OŠ Ivan Goran Kovačić Zdenci, OŠ Mladost Jakšić, OŠ Suhopolje te OŠ August Cesarec, Špišić Bukovica.

Priča o ulasku u Eksperimentalni program svima je dobro poznata – to je priča koju živimo u svojim školama, a provodimo u učionicama. Priča koja svakodnevno donosi pregršt izazova u radu s najmlađim članovima našega društva i cilj da na iste što uspješnije odgovorimo.
Pokušali smo imenovati sve poteškoće s kojima smo se susreli na samim začecima provođenja Programa pa je zadaća bila pronaći adekvatna rješenja te dati što preciznije odgovore, a upravo su to, kroz kvalitetna predavanja, ponudili brojni stručnjaci koji su nazočili Konferenciji. Važno je dodati i da su sredstva za organizaciju osigurana kroz projekt „Partnerstvo CDŠ škola”, a u okviru Projekta „Hrvatska: ususret održivom, pravednom i učinkovitom obrazovanju”.
Idealna je to bila prilika za dijeljenje uspješnih strategija pristupa poučavanju, kao i ideja da zbir pojedinaca svojim iskustvom i praksom doprinesu rastu i razvoju boljega društva i sigurnijega obrazovanja. Mnoštvo naučenih lekcija, koje ćemo ponijeti s ove Konferencije, uvelike će utjecati na bolje sutra te će svaki novi izazov biti jedna stepenica više ka stvaranju aktivnije mreže CDŠ škola.

Program otvorenja Konferencije, službeno je započeo nastupom članica Vokalnoga ansambla CONTESSE koje su na dirljiv i upečatljiv način izvele Mihanovićeve stihove Lijepe naše.

Skup su pozdravili, dragi nam domaćini iz uprave grada Poreča, a s nekoliko se prikladnih riječi, gostima obratila i pročelnica Upravnoga odjela za obrazovanje kulturu i sport Virovitičko-podravske županije, Martina BUNIĆ. Tom je prigodom, pročelnica iskazala zahvalnost, ali i pohvalila ambiciju škola kojima je Osnivač Virovitičko-podravska županija, koje su svojim sposobnostima i motiviranošću uvelike doprinijele ovako važnoj reformi hrvatskoga školstva.

     

Nazočne je, ispred Agencije za odgoj i obrazovanje, pozdravila savjetnica Anita GERGORIĆ, koja je sudjelovala u svim programima i svojim prisustvom doprinijela tomu da zaključci budu ispravno adresirani kod donošenja idućih odluka i smjernica u planiranju edukacija postojećih i novih cjelodnevnih škola putem Agencijskih programa.

     

Ispred Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, skup je pozdravila i ravnateljica Uprave za odgoj i obrazovanje mr. sc. Vesna ŠEREPAC, koja je uz suradnike Igora Rukljača i Nevenku Pašalić izrazila potporu Ministarstva reformskim procesima te se na margini službenog programa informirala o tijeku implementacije i provedbe Eksperimentalnog programa „Osnovna škola kao cjelodnevna škola – Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja“. Posebice se dotaknula organizacijskih aspekata školskoga dana kao i sigurnosti svih školskih polaznika.

Ministarstvo je imalo i svoga predstavnika u Antunu BOŽIĆU, koji je Stručnjak za društvene poslove MZOM-a na provedbi Eksperimentalnog programa Cjelodnevne škole. Naš stalni suradnik obratio se skupu biranim riječima te ohrabrio sve prisutne na daljnju upornost i posvećenost ovoj, važnoj reformi hrvatskog školstva.

       

Predavanje profesora emeritusa s Ekonomskoga fakulteta iz Zagreba – Velimira SRIĆE, značilo je i službeni početak Konferencije, a temom i sadržajem zaintrigirao je sudionike. Govoreći o „Problemima i izazovima obrazovanja u doba digitalne disrupcije”, profesor ističe važnost trenutačnoga konteksta u kojemu se odvija poučavanje te nas osnažuje da „ustrajno nastavimo resetirati obrazovni sustav”, jer smo mi, kako kaže, ključni dionici istoga. Dodaje, „najbolja je budućnost ona koju sami stvaramo!”.

Konferenciji je nazočio i profesor sa zagrebačkoga FER-a – Predraga PALE, koji je skupu prezentirao temu – „Svi su za promjene, ali za njih treba osobna hrabrost“. Cijenjeni profesor nas je motivirao, ali nam je i ponudio niz suvremenih alata i pristupa za učitelje 21. stoljeća. Oni bi, a i svi mi, trebali biti „kreativci, koji traže nove putove, smišljaju nove načine kako nadahnuti generacije učenika, a prije svega biti uzor svojoj okolini”.

Prvi dan konferencije zaključen je predavanjem psihijatrice dr. sc. Sanee MIHALJEVIĆ s temom „Bournout je stanje fizičke, emocionalne i mentalne iscrpljenosti izazvane pretjeranim i dugotrajnim stresom“. Ozbiljno je to stanje koje može ugroziti posao, odnose i zdravlje, a rad u školi postaje sve stresniji i zahtjevniji, ističe. Kako prepoznati da smo u stanju stresa? Kako se nositi s takvim stanjem? Na ova, ali i niz drugih pitanja dobili smo odgovore kroz vrlo zanimljivo i informativno izlaganje psihijatrice s bogatim iskustvom i praksom.

     

Oba su dana zaključena izbornim programima koji su bili ispunjeni do posljednjega mjesta. Sportsko rekreativna radionica na otvorenom, „Healthy Fit“ provodio je profesor Mario VALENTIĆ dok se radionica slikanja, „Paint and Wine“ održavala u predvorju hotela pod mentoriranjem učiteljice Gordane ČURIK.

U isto je vrijeme, u konferencijskoj dvorani održano predavanje kolegice ravnateljice Larete ŽUBRINIĆ o njenom osobnom iskustvu „Put do sebe (Putositnice s Camina)“.

Drugi dan konferencije započeo je predavanjem liječnice prof. prim. dr. sc. Katarine DODIG-ĆURKOVIĆ, naslovljeno „Mentalno zdravlje djece i adolescenata: gdje smo i gdje idemo?“. Kroz vrlo zanimljivo predavanje mogli smo naučiti da 50% svih psihičkih bolesti nastupa prije 14 godine, a tri četvrtine do srednjih 20-ih godina. Ipak, zaključili smo da rana i dobra prevencija, pravodobna dijagnostika, i dostupnost službi za mentalno zdravlje i sustava za liječenje i dijagnostiku kao i rehabilitaciju, znači izbjeći brojne situacije u kojima bismo imali „cjeloživotnog pacijenta”. Saznajemo, nadalje, da bismo kao učitelji, trebali raditi na razvoju zaštitnih čimbenika, i to redom: razvijanju socijalnih vještina, razvijanju sposobnost rješavanja problema, sposobnosti učenja iz vlastitih pogrešaka, utjecati na stil života i dobro fizičko zdravlje, razvijati samopoštovanje, obiteljsku podršku i općenito biti pozitivni uzori onima koje poučavamo.

     

U programu Konferencije uslijedio je, usudimo se zaključiti, najintrigantniji, a zasigurno i iznimno koristan i konstruktivan dio – panel rasprava. Nije rijetkost da o novim spoznajama raspravljamo u manjim ili većim krugovima, u svojim zbornicama, često u prolazu i bez ikakve zadrške. Tako i treba biti jer se u tim raspravama naš um razvija i posve je normalno odbaciti 90% onoga što smo izrekli, ali uvijek ostaje onaj mali postotak koji vodi nečem novom, kreativnom, boljem. Ovaj je dio osmišljen kao razmjena iskustava, obogaćena dobrim primjerima i kao takav se pokazao izrazito poučan. Učimo, da svi oni koji duboko, savjesno i stručno promišljaju o obrazovanju, mogu doseći nove spoznaje koje nam ono pruža.
Svoja viđenja programa cjelodnevne škole s nama su podijelili i brojni učitelji te stručni suradnici: učiteljica razredne nastave Ivana SVJETLIČIĆ, učitelj TZK-a Vatroslav GOLUB, učiteljica Matematike Silvija BUŠLJETA, učitelj Likovne kulture Igor FUĆKAR, učiteljica predmeta Svijet i ja, stručna suradnica – knjižničarka Nikolina FERENČEVIĆ, učiteljica Hrvatskog jezika Marijana BENIĆ, učiteljica IDK, Informatike Maja GRGIĆ CVITKOVIĆ, stručna suradnica – pedagoginja Ema ZELEMBRZ, stručna suradnica – psihologinja Antonela ŠRETER, učiteljica Njemačkoga jezika Lidija ŠKRINJARIĆ i učiteljica Prirodoslovlja Ljiljana PAVLOVIĆ.
Moderatorica panel rasprave bila je ravnateljica OŠ Ivan Goran Kovačić Zdenci, Ivana PAVELIĆ, a izniman doprinos razgovoru i razmjeni mišljenja i informacija, dao je i naš suradnik Antun BOŽIĆ, Stručnjak za društvene poslove MZOM-a i prije svega, stručni poznavatelj Eksperimentalnog programa – kako u teoriji tako i u provedbi.

Konferencija je zaključena predavanjem doktora znanosti – Ranka RAJOVIĆA, koje nosi naziv – „Učitelj je morao znati bolje od učenika i bio je autoritet, ali danas se autoritet postiže drugačije“. Tijekom izlaganja, doktor nam je predstavio probleme s kojima se, danas, susrećemo u odgoju i obrazovanju učenika, a koji svoju podlogu imaju u znanosti i dječjem razvoju. Inovativne metode, kao što je poučavanje uz pomoć nelogičnih priča, igara i poligona, direktno utječu na razvoj dječjega mozga, odnosno potiču razvoj funkcionalnog znanja te nama kao prosvjetnim djelatnicima omogućavaju da uspostavimo autoritet pred učenicima i roditeljima baziran na postignućima i razvoju djece.

Večernji program drugoga dana, obogaćen je kazališnom predstavom „Hollywood“, Tesla Teatra, koju nam je omogućila izdavačka kuća Školska knjiga te uz „Disco večer” obogaćenu nezaboravnim hitovima u organizaciji izdavačke kuće Alfa. Obje izdavačke kuće svojim su doprinosom i praćenjem programa doprinijeli, ne samo jačanju suradnje već i postavili temelje novih projekata na temelju uspostavljenog povjerenja i dokazane stručnosti.

Dva konferencijska dana, donijela su nam nova saznanja, korisne informacije i iskustva, koja ćemo imati priliku primijeniti u svakodnevnome životu, ali i u školskim klupama. Svaki je sudionik svojim entuzijazmom i željom za napretkom, poticao i motivirao druge da, u zajedništvu, koracamo ka novim izazovima. Iako nas na zajedničkome putu čekaju prepreke, nakon ovoga skupa, na njih ćemo drugačije gledati – svaka će prepreka, postati prilika, a sve to kako bismo oko sebe stvorili bolji i ljepši svijet za one koji su u ovoj priči najvažniji, a to su naši učenici.

          

Možemo zaključiti da su partnerske ustanove uz potporu prisutnih predstavnika MZOM-a i AZOO-a, unaprijedili svoje organizacijske prakse te stvorili afirmativno okruženje za učenje i dodatni razvoj učenika, učitelja i škola u cjelini

Skip to content